Správna etiketa zvýši pôžitok z vína, tvrdia výskumníci

23. Jún 2017 | Blog

< Späť


 

Nová štúdia austrálskych výskumníkov naznačuje, že kvalitný opis vína na jeho etikete zvyšuje pôžitok z jeho pitia. Výskumníci na univerzite v Adelaide zistili, že prepracované opisy na etiketách vín pozitívne ovplyvnili očakávania zákazníkov, ich emócie a ochotu vypiť si.

Ako píše portál telegraph.co.uk, vedci požiadali 126 bežných spotrebiteľov vína, aby ochutnali tri biele vína Chardonnay, Rizling a Sauvignon Blanc v troch rôznych formách. Prvá bola slepá ochutnávka bez poskytnutých informácií o víne. Pri druhej dostali základný senzorický opis vína a v treťom prípade dostali jeho podrobný opis. Výsledkom bolo viac pozitívnych emócií u respondentov, ktorí sa mohli pred pitím vína oboznámiť s jeho čo najpodrobnejším opisom. Slepá degustácia naopak priniesla menej pozitívnych emócií a menšiu chuť vypiť si.

V časopise Food Research International výskumníci uviedli: "Komplikovaná úroveň informácií vyvolala vyššie očakávania pred ochutnávaním vína, čo viedlo k vyšším hodnoteniam v náklonnosti k vínu a k vyvolaniu intenzívnejších pozitívnych a menej negatívnych emócií".

Štúdia austrálskych vedcov tak ukazuje na to, že úprimne napísané opisy vína na jeho etikete môžu vyvolať viac pozitívnych emócií, zvyšovať naše pozitívne vnímanie vína, náš odhad kvality a sumu, ktorú by sme boli ochotní za to platiť.

Skúste si preštudovať etikety našich vín a následne ich aj ochutnať. Odporučiť vám môžeme napríklad CISÁRSKY TRAMÍN ČERVENÝ alebo RIZLING RÝNSKY.